Nieuw adresje en 4 weken verder!!! - Reisverslag uit Bisjkek, Kyrgizië van Michel Pittens - WaarBenJij.nu Nieuw adresje en 4 weken verder!!! - Reisverslag uit Bisjkek, Kyrgizië van Michel Pittens - WaarBenJij.nu

Nieuw adresje en 4 weken verder!!!

Door: Michel Pittens

Blijf op de hoogte en volg Michel

10 Juni 2015 | Kyrgizië, Bisjkek

Ja het is alweer enige tijd geleden dat ik van me heb laten horen. Maar de tijd vliegt ook voorbij. Er zijn de afgelopen weken wat mooie dingen voorbij gekomen. o.a. Ala Archa National Park. En natuurlijk een aantal goede interviews gehad. De tweede week heb ik veel restaurants en hotels bezocht, en ze werden als maar meer exclusief. Want alleen de exclusieve restaurants en hotels staan open voor een hogere kwaliteit kaas. Daarnaast ook nog een aantal avond mee getraind met de lokale Judo vereniging. Zeker een leuke ervaring. En natuurlijk in het weekend weer voetballen en op zaterdag naar de coyotes bar waar ook wat Amerikanen waren neergestreken, een ding is zeker in USA weten ze wel wat dansen is!!.

In week 3 heb ik veel Amerikaanse mensen gesproken die ervaring hebben in de agrarische sector. Maar ook een lokale boer. Erg interessant om de verhalen te horen en vooral de verschillen tussen Kirgizië en Nederland. Want die zijn er zeker. Op de vrijdag weer gaan voetballen en zaterdag ben ik samen met een Amerikaans koppel Dave en Debbie naar Ala-archa National Park geweest. Dit was ongeveer op een hoogte van 2400 meter. Maar na wat wandelen koelde het af en begin het te regenen, toen zijn we maar omgedraaid. Omdat we onze gids eigenlijk voor heel de dag hadden was hij maar naar een andere berg gereden waar het heerlijk zonnig was en waarbij we een schitterend uitzicht hadden over de hoofdstad Bishkek. Toen s'avonds met een Fransman naar een aantal Duitsers gegaan. Na wat flessen bier en Vodka hadden we de taxi gepakt naar panorama club. Dit is een club boven om een berg met wederom een schitterend uitzicht. Na wat flesjes bier was het bier op, dan maar aan de VODKA. En zo geschiedde deze avond/nacht in een gróót succes. uhum!!! :) Zondag geluncht en samen met Alexandre de Fransman maar da's ook niet gek met zo'n naam. Zijn we naar de bazaar gegaan. Dit is wel ff wennen veel kleine winkeltjes op een hoopje. Als je claustrofobie hebt dan is het een hel. Maar gelukkig heb ik dat niet. Na zo'n weekend maandag maar weer gewoon aan het werk gegaan. wederom veel mensen ontmoeten en interviewen. Ditmaal stond de ambassade en het parlement op de agenda en ook dit kan ik weer afvinken.In week 4 ook nog naar een kaasfabriek gegaan, dit was echt een mooie ervaring en de fabriek zag er zelfs nog uitstekend uit.

Daarnaast ook verschillende soorten kaas mee gekregen. Tja dat Nederlandse dat blijft er toch in zitten. En vrijdag avond wederom voetballen. Ofja vrijdag avond, het begint om half 11 en eindigt om half 2. Maar dan is het gelukkig niet meer zo warm. Zaterdags mooi 2 uur door Bishkek rond gelopen en van alles gezien. Dus ook dingen waarvan je dan toch beseft dat je nog in een ontwikkelingsland verblijft. Ik was zomaar een steegje in gelopen dit monde uit op een groot plein waar ook een politie kantoor was. En ja hoor net op dat moment komen en 2 auto's van de politie aangescheurd en er werden wat inwoners in de cel gegooid. Maar dat gebeurt in Nederland ook. Maar wat anders is dat ze hier dan met een grote AK-47 om de schouders je staan op te wachten. Op dat moment dacht ik wegwezen hier, Hophophop. Zondag was het 38 graden en wat doe je dan? Juist je raad het al lekker voetballen!!! Na een uurtje voetballen bek af en thuis lekker een douche gepakt. En s´avonds met wat engelse en een amerikaan wat pilsjes gedronken in het park.

En ja hoor, in middels is week 5 aangebroken. En zijn we op de helft van mijn stage. Gister ochtend om 6 uur is het Amerikaanse stel waar ik het appartement van huurde, terug gekomen. En Pittens zal Pittens niet zijn, als hij natuurlijk nog geen verblijf plaats had geregeld. Maar waarschijnlijk omdat ik van Fleur een geluks poppetje had gekregen, mocht het toevallig zo zijn dat ik in de middag een mail kreeg van Maksat een lokale jongen die nog een kamergenoot zocht. Dus hup meteen maar een afspraak gemaakt. En naar het appartement gaan kijken. Geen overbodige luxe maar genoeg om fatsoenlijk te leven. Dus een matras, koelkast, infrarood pitje, wasmachine, douche, wc en natuurlijk Wi-Fi. Ik zeg voelde voor de PIT.

Gisteravond dit dus maar eens mooi gevierd met een paar pilsjes en een hoop slappe klets. Vandaag een van de meest interessante interviews gehad. Een ingrediënten en materiaal leverancier voor het maken van kaas. Zeer interessant. Naast de slappe klets van mijn kamergenoot. Had hij ook zijn bijzondere en dure collectie airsoft ten toon gespreid, o.a. wapens, messen, kleding en gasmasker. Je voelt je net een klein jong. Dit betekent dat deze jonge zondag ochtend tot avond zoet is met het spelen van airsoft(lucht wapens en plastic balletjes). Ja dames en heren hiermee sluit ik dit bijzonder indrukwekkende verhaal weer af. Ik hoop dat jullie er van genoten hebben.

Groetjes vanuit Bishkek, Kirgizië

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michel

Actief sinds 09 Mei 2015
Verslag gelezen: 1146
Totaal aantal bezoekers 3221

Voorgaande reizen:

08 Mei 2015 - 15 Juli 2015

Travel to Bishkek

Landen bezocht: